نادال ويرانگر


دقايقي پيش بازي فينال بين رافائل نادال اسپانيايي و راجر فدرر سوييسي تموم شد. نادال 3 بر صفر فدرر را نابود کرد. این بدترين باخت فدرر در 187 بازي گرند اسلمي بود که تا حالا بازي کرده بود و اين فينال هم کوتاه ترين بازي فينال از سال 1977 تا به حال بود!!!

نادال دومين فردي هست که در تاريخ مسابقه ها برای 4 بار قهرماني را مال خودش مي کنه. از سال 1978 تا 81 اين Bjorn Borg بوده که اين عنوان را از آن خودش کرده. نادال 28 بازی در تاريخ اين مسابقات با پيروزی پشته سر گذاشته و هيچ باختی نداشته و از 91 ست ممکنه 84 تا را با پيروزي پشت سرگذاشته. نادال بعد از سال 1980 که بورگ بدون حتي يک ست باخته مسابقه ها را پشت سر گذاشته بود، اولين کسي هست که این کار را بار ديگه تکرار ميکنه. جالبه که بورگ در استاديوم حاضر بود و بازي را ميدید.

اين پنجمين باري بود که این دو تنيسور در فينال يک گرند اسلم با هم بازي ميکردن که هر 5 بار را نادال پيروز شده. فدرر باز هم نتونست قهرماني اين مسابقه ها را از آن خودش بکنه، کاری را که خيلی از قهرمانهای ديگه اي مثل Pete Sampras, John McEnroe, Jimmy Connors, Boris Becker , Stefan Edberg هم نتونسته بودن این کار را انجام بدن.