1000 روز انتظار تا بازي هاي المپيك 2012


كمي بيش از 1000 روز به شروع برگزاري بزرگترين رويداد ورزشي كه هر چهار سال يكبار برگزار مي‌شود باقي مانده است.
تقريباً 1000 روز به شروع المپيك 2012 لندن. با اين حال تيم فني مسئول برگزاري مسابقات، آماده است.
بعد از حدود يك سال از شروع آماده سازي بخش‌هاي مختلف، شركت Atos Origin كه در واقع رهبر كنسرسيومي است كه وظيفه طراحي و اجراي زيرساختهاي فني بازي‌هاي المپيك 2012 را به عهده دارد، براي شروع كار آماده است. با پايان سال جاري ميلادي اين كنسرسيوم بايد مقدار زيادي از طراحي‌هاي سيستم‌ها و زيرساخت‌هاي فناوري اطلاعات سايت المپيك در شرق لندن و برخي نقاط ديگر در سطح انگلستان را به اتمام برساند.
كار بر روي ساخت و پياده سازي زيرساخت‌هاي فناوري اطلاعات در ابتداي سال جديد ميلادي آغاز خواهد شد. اولويت اين كارها با شروع به ساخت مركز داده‌هاي مسابقات و سايت اينترنتي‌ خواهد بود كه داوطلبان بتوانند در زمان مسابقات با استفاده از آن، اخبار و رويدادهاي مسابقات المپيكي آينده را به شيوه‌اي آسان و سريع پوشش دهند. بعد از اتمام اين موارد، آزمايشگاه‌ها و مراكز آزمون قرار مي‌گيرند كه بايد با گامهايي استوار و مطمئن به آماده سازي آنها پرداخته شود.
زماني كه همه اين موارد در نوامبر 2010 به اتمام رسيد، مركز آزمون با استفاده از روش‌هاي شبيه‌سازي، رويدادها و مسابقاتي را كه قرار است به طور واقعي در ژوئن 2012 اتفاق بيافتد، جهت بررسي و رفع هرگونه اشكال احتمالي ، شبيه‌سازي كرده و توسط اين كار هسته اصلي فناوري‌هاي خود را مورد آزمايش قرار مي‌دهد.
بخش‌هاي مختلفي از فناوري اطلاعات كه به طور جداگانه ساخته شده و در نهايت به يكديگر متصل شده اند، مانند سيستم‌هاي مديريت بازي‌ها كه وظيفه فعاليت در زمينه مجوزهاي لازم، حمل و نقل، محل اسكان، گزارشات پزشكي، مدارك ورزشي، اطلاعاتي كه در اختيار رسانه‌ها قرار مي‌گيرد و مواردي از اين قبيل با استفاده از اين روش تحت آزمايش قرار مي‌گيرد.
رئيس شركت Atos عنوان كرد: "تمامي افرادي كه در پروژه‌هاي آماده‌سازي درگير هستند به اين موضوع واقفند كه تمام لحظات داراي ارزش زيادي بوده و با توجه به اين موضوع كه از سال آينده ميلادي كار ساخت زيرساخت‌هايي مانند آزمايشگاه‌ها آغاز مي‌شود كار بسيار سنگيني به عهده‌شان قرار گرفته است. "
در سال بعد، با اتمام كارهاي المپيك زمستاني 2010 ونكوور، تيم انگليسي با تيمي فعاليت خواهد كرد كه هسته اصلي آن را افرادي تشكيل داده‌اند كه از المپيك 2004 آتن در اين زمينه فعاليت داشتند. شايد به گفته رئيس شركت Atos چالش‌هاي زيادي با افزايش تعداد افراد و همچنين افزايش حجم كاري در سال آينده رخ دهد.
هرچند كه هسته اصلي شبكه، سيستم‌هاي امنيتي و معماري‌هاي اطلاعاتي بكار رفته براي المپيك 2012 لندن شبيه مواردي است كه در المپيك 2008 پكن استفاده شده، اما تغييراتي در جهت بهبود عملكرد بخش‌هاي زيادي صورت خواهد گرفت.
رسانه‌ها، آژانس‌هاي خبري، و سازمانهاي ديگر اين بهبود عملكرد را در اطلاع‌رساني و يا فعاليت‌هاي خود مشاهده خواهند كرد كه باعث افزايش محدوده كاري، شخصي سازي موارد مهم و در كل باعث افزايش استفاده كساني مي‌شود كه بزرگترين رويداد ورزشي هر چهار سال را تعقيب مي‌كنند.
آيا لندن2012 برگ جديدي در عرصه استفاده از فناوري اطلاعات در زمينه ورزش خواهد بود؟ تنها كمي بيش از 1000 روز به آغاز مسابقات مانده است.